UUS NÄGU, UUS TEGU – Tere tulemast Jalgpallikool Santose uuele kodulehele!

Koroonakriisis valitsenud vaikus andis meile võimaluse tegeleda sellega, mis ühise klubisüsteemi juures uuendusi vajas, mistõttu võtsime ette kahe brändi disainikeele taasloomise. Oleme peale mitmeid kuid kestnud visuaali väljaarendamist jõudnud sellega lõpule ja meil on hea meel tehtud tööd tutvustada esmalt meie klubiliikmetele.

Uus Jalgpallikool Santose koduleht on visuaalselt värske ja kantud meie värvidest ning lihtsasti loetav ja kasutatav. Koduleht hakkab jooksvalt järjest rohkem täienema uudisvooga meie klubi noortevõistkondade tegemistest, samuti gruppidepõhise info ja muu tähtsaga. Algus on aga tehtud!

Rebrändingu käigus muutub ka Santose nimekuju – senisest FC Santosest saab Jalgpallikool Santos ehk WJK Santos, kus W-täht jalgpallikooli ees näitab kuulumist ühisessse süsteemi Jalgpalliklubi Welcoga ning annab kogu süsteemile selge ja arusaadava töökorralduse. Jalgpallikool Santos keskendub, nagu nimigi ütleb, jalgpallioskuste õpetamisele ja jalgpallihariduse andmisega lastele ja noortele ning süsteemi väljundiks täiskasvanute jalgpallis on Jalgpalliklubi Welco, mis manageerib nii saavutus- kui harrastusjalgpalli. Läbi nende võimaluste leiab iga süsteemist sirguv noor endale tulevikus tasemele sobiva mängupaiga!

Rebrändinguks loodud töörühma kuulunud disainer Jakob Päll selgitab klubide uut disainikeelt selliselt: „Visuaalse keele uuendamisel on lähtepunktiks, aga ka inspiratsiooniks klubide olemus. Visuaalides peitub julgus ja jõulisus, leides sealjuures hea tasakaalu lõbusa ja tõsise vahel. Varasemast kesksemal kohal on lihtsuse ja selguse põhimõte. Uuendatud logode motiivideks on mõlema klubi vormisärkidelt tuntud triibud, kusjuures algupäraselt Santose vormidel vertikaalselt ja Welco puhul horisontaalselt asetsenud triibud paiknevad logodel diagonaalselt. Visuaalne keel on äratuntav ning tervikuna modernne ja professionaalne. Uute lahendustega harjumine on loomulik. Usun, et ühise töögrupi koostöös sündinud rebränding on värske ja julge samm edasi loomaks atraktiivset jalgpallisüsteemi ja kogukonda.”

Kahe klubi tegevjuht Edgar Leht selgitas rebrändingust rääkides, et nägemus klubi rebrändimise vajalikkusest tekkis juba koostöö algul. „Brändi visuaalne pool ja selle äratuntav joon on asi, millele Eestis seni väga paljud klubid mõelnud ei ole ja mis mujal maailmas on justkui klubi visiitkaart ning iseenesest mõistetav. Nüüd, mil meil on tekkimas Eestis üsna erakordne kahe tugeva brändiga jalgpallisüsteem, kus Santose brändi alt tegeleme me noortejalgpalli arendamisega ja järelkasvu kasvatamisega ning Welco brändi alt täiskasvanute saavutus- ja harrastusjalgpalli manageerimisega, on süsteemi rebrändimine – selliselt, et see jalgpalliavalikkusele ka arusaadavaks ja lihtsastimõistetavaks saaks – mitte ainult soov, vaid otsene vajadus,” lisas Leht. “Seega muutub Tartu FC Santos edaspidi Jalgpallikool Santoseks, mis lubab meil edaspidi keskenduda just noortejalgpalli üha kvaliteetsemale arendamisele.

Tegevjuht lisas: „Nii nagu Welco on Eesti jalgpallimaastikul tuntud ja tugev bränd, on Santos seda noortejalgpallis. Rebrändinguga anname tervele süsteemile lihtsasti äratuntava ilme, säilitame mõlemad brändinimed, kuid seome nad samas üheks tervikuks. Väljatöötatud loovlahendustega hakkame aga oma turunduses ja kommunikatsioonis hoidma visuaalselt stiilset, ilusat ja äratuntavat joont. Meie valmiv kodustaadion, süsteemi ja meie jalgpallipüramiidi arendamine ning identiteediuuendus on kõik suured ja olulised arengud, mis näitavad meie ambitsioone ja tõsiseltvõetavust ning toetavad klubi pikaajalist visiooni olla Eesti suurima fännibaasiga kogukonnaklubi, pakkuda noortele kvaliteetseimat jalgpalliharidust Eestis ning mängida Eesti meistrivõistluste kõrgeimal tasemel medalitele.”

Kui Welco uuel embleemil on kaasa võetud eelmiselt logolt elektrilisust ja jõulisust väljendav piksenool, siis Santose puhul on meie suurimaks missiooniks kasvatada noori, kes oleksid nupukad nii väljakul kui selle kõrval, mistõttu sümboliseerib nüüdsest Santose logo lisaks ajaloolistele triipudele ratsu malendi kujutis. Kusjuures mõlema klubi logol on selgelt äratuntav vastava klubipoole nime initsiaal.

Loodame, et uus visuaalne keel hakkab aegamisi kõnetama kõiki meie toredaid liikmeid ja sõpru, sest just inimesed teevad meie süsteemist Eesti vingeima jalgpalliklubi!